Coronaproof sketches

Toneelvereniging Crescendo speelt Coronaproof

Met veel plezier brengt Toneelvereniging Crescendo u onder de noemer ‘Smakelijk Toneel’ een tweetal sketches waarin eten een belangrijke rol speelt.

In het hilarische Château d’Eau wordt u getrakteerd op de perikelen van een restaurant op torenhoogte, met een torenhoge ambitie en dat in tijden van Corona. Het pas geopende restaurant heeft een culinaire aspiratie die niet door iedereen begrepen wordt. De spreekwoordelijke lat wordt misschien net iets te hoog gelegd, of juist niet.

‘Dinner for One’ is de klassieker onder de sketches, met name bekend door de jaarlijkse uitzending op oudejaarsavond via het Duitse ADR. De welgestelde Medam Sóphie viert haar negentigste verjaardag en meent dat haar vier gasten aanwezig zijn, terwijl deze al een kwart eeuw dood zijn. Haar trouwe butler James neemt de plek van al haar gasten in, waarna hij namens iedere gast steeds weer het glas heft. Met alle gevolgen van dien.

Tekst:
Chateau d’Eau: Ivo Habets
Dinner for One: Lauri Wylie

Bewerking en regie:
Chateau d’Eau: Quincy Grootjans
Dinner for one: Ivo Habets

Gespeeld door:
Chateau d’Eau: Eric Caubo, Jenny Caubo, Mick Caubo, Yvette vd Essen, Harm Lemmens, Kaj Menten en Annie Speetjens
Diner for one: Quincy Grootjans en Chantal Lambie-Boosten

Entree
Er is geen entree, maar een vrije gift voor onze vereniging bevelen wij van harte bij u aan.

Wanneer?
Deze twee korte sketches zullen opgevoerd worden op zondag 27 september 2020 om 14.00 uur, 16.00 uur en om 19.00 uur.

Waar?
Gemeenschapshuis Schimmert

Reserveren
In verband met het zorgvuldig toepassen van de coronarichtlijnen zullen wij werken met tafels voor onze bezoekers.
U kunt reserveren met een maximum van 4 personen per tafel. U dient op te geven hoeveel tafel(s) en voor hoeveel personen u wilt reserveren.

Verder zullen de tafel(s) voor u gereserveerd worden en zal u bij binnenkomst uw plaats toegewezen worden. De zaal is een half uur voor de voorstelling tot een half uur erna geopend. De bar is gesloten voor zelfbediening, maar er zullen obers aanwezig zijn, die u van een drankje kunnen voorzien vanuit de brasserie.

U bent natuurlijk wel altijd vrij om vóór en ná de voorstelling in de brasserie of op het terras een drankje te nuttigen met inachtname van de geldende coronarichtlijnen.

Het gemeenschapshuis beschikt over een ventilatiesysteem, dat de afvoer van gebruikte lucht en het aanzuigen van verse lucht tijdens een binnenactiviteit regelt.

Het bezoeken van de voorstelling is geheel op eigen risico en ervan uitgaand dat iedereen zijn verantwoording neemt in de dan geldende coronarichtlijnen.